УМІЙ
ВОЛОДІТИ СОБОЮ
- Пам’ятайте: найкращий спосіб
боротьби з душевним неспокоєм – постійна зайнятість.
- Щоб забути свої напасті,
намагайся зробити приємне іншим. Роблячи добро іншим, робиш добро собі.
- Не намагайся змінювати чи
перевиховувати інших. Набагато корисливіше і безпечніше зайнятися
самовихованням.
Пам’ятай: кожна людина – така ж яскрава й унікальна індивідуальність, як і ти, приймай її такою, якою вона є. Намагайся знайти в людині позитивні риси, вмій бачити її достоїнства і в стосунках з нею спробуй опиратись саме на ці якості. - Май мужність від щирого
серця визнавати свої помилки. Уникай зазнайства і дозування.
- Вчися володіти собою! Гнів,
дратівливість, злість спотворюють людину. Егоїзм – джерело багатьох
конфліктів. Виховуй в собі терпіння, пам’ятай, що «рана заживає
поступово». Не через дрібниці.
- Будь-яка справа починається
з першого кроку!
Пам’ятай: перешкоди нам даються задля нашого розвитку. - Людина, має необмежені
можливості самовдосконалення, причому в усіх галузях СВОЄЇ
ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ.
- Будь толерантною
особистістю.
Рекомендації
психолога «Перед олімпіадою»
- Перш ніж почати підготовку
до олімпіади, варто обладнати місце для занять: забрати зайві речі, зручно
розташувати потрібні підручники, посібники, зошити, папір, олівці і т.п.
Психологи вважають, що добре ввести в такий інтер’єр для занять жовтий і
фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Не
треба переклеювати заради цього шпалери або змінювати штори, досить якоїсь
картинки в таких тонах, естампа, що зрештою можна зробити і самому,
використовуючи, наприклад, техніку колажу.
- Приступаючи до підготовки до
олімпіади, корисно складати план.
- Для початку добре визначити,
хто ви – «сова» чи «жайворонок», і в залежності від цього максимально
завантажити ранкові або, напроти, вечірні години.
- Складаючи план на кожен день
підготовки, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні буде вивчатися. Не
взагалі: «Небагато позаймаюсь», а що саме сьогодні будете учити, які саме
розділи якого предмета.
- Звичайно, добре починати –
поки не втомився, поки свіжа голова – з самого важкого, з того розділу, що
гірший за все. Але буває і так, що знайомитися не хочеться, у голову
нічого не йде. Коротше, «немає настрою». У такому випадку корисно почати,
навпроти, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільше
цікавий і приємний. Можливо, поступово справа піде.
- Обов’язково варто чергувати
роботу і відпочинок, скажімо, 40 хв. занять, потім 10 хв. – перерва. Можна
в цей час вимити посуд, полити квіти, зробити зарядку.
- Готуючись до олімпіади, не
треба прагнути до того, щоб прочитати і запам’ятати напам’ять весь
підручник. Корисно повторювати матеріал з питань. Прочитавши питання,
спочатку згадаєте й обов’язково коротко запишіть усе, що ви знаєте з цього
питання, і лише потім перевірте себе за підручником. Особливу увагу
зверніть на підзаголовки чи глави параграфа підручника, на правила і
виділений текст. Перевірте правильність дат, основних фактів. Тільки після
цього уважно, повільно прочитайте підручник, виділяючи головні думки, – це
опорні пункті відповіді.
- Наприкінці кожного дня
підготовки варто перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову коротко
запишіть плани всіх питань, які були пророблені в цей день.
ЯК
ГОТУВАТИ ДОМАШНІ ЗАВДАННЯ
- Активно працюй на уроці:
уважно слухай, відповідай на запитання.
- Став запитання, якщо чогось
не зрозумів або з чимось не згодний.
- Навчися користуватися
словниками й довідниками. З’ясуй значення незнайомих слів, знаходь
потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках.
- Якщо в тебе є комп’ютер, навчися
з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за
допомогою електронних таблиць тощо.
- Продумай послідовність
виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу
тобі знадобиться для виконання кожного завдання.
- Між уроками роби перерви.
- Спочатку спробуй зрозуміти
матеріал, а потім його запам’ятати.
- Якщо матеріал, який треба
вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й
опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові
слова – найважливіші в кожному абзаці).
- Не залишай підготовку до
доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато
часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження.
- Готуючись до усних уроків,
використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й
запам’ятати матеріал.
- Складай план усної
відповіді.
- Перевіряй себе.
ЯК
УДОСКОНАЛИТИ СВОЮ УВАГУ
- Якщо ти неуважний, це
означає, що твоя увага спрямована на щось інше. Визнач її об’єкт. Подолай суперника.
Спрямуй силу уваги, куди слід.
- Увага є і умовою, і
результатом твоєї діяльності.
- Якщо ти уважний – засвоїш
матеріал, є концентрація уваги потребує твоїх свідомих дій.
- Готуй все необхідне до
початку уроку. Твоя організованість сконцентрує твою увагу.
- Ти повинен ставити своїй
увазі чіткі завдання: на що саме вона має бути спрямована.
- Оскільки при втомі керування
увагою погіршується, для її відновлення потрібно вчасно відпочивати,
займатися автотренінгом, використовувати спеціальні вправи.
- Використовуй здатність
незвично привертати увагу. Уявляй звичайне як не звичай (наприклад, ти
інопланетянин і сидиш на уроці землян).
- Під час виконання завдання
час від часу запитуй себе: «Про що я думаю?».
- Якщо ти виявив, що твоя
увага розсіюється, достатньо буває одного цього запитання. Якщо не
допомогло – зміні положення тіла, або почитай вголос, підсилюючи чи
зменшуючи силу звуку.
- Зосередженню уваги
допоможуть і прості запитання, які ти можеш ставити собі час від часу: «На
яке запитання щойно відповідав однокласник?», «Яке запитання щойно
поставив учитель?».
- Якщо ти не зміг зосередитися
на виконанні завдання – просто повтори його, можна вголос.
- Структуруй матеріал
конспекту, підручника (створюй таблиці, схеми тощо). Тоді обсяг уваги
збільшується.
- Намагайся набути максимальну
кількість навчальних навичок, вони здійснюються без участі уваги. Вона
потрібна тобі для нового, цікавого, важливого.
- Перевіряйте з сусідом по
парті роботи один одного, це сприяє розвитку уваги.
- Щоб привернути свою увагу до
матеріалу уроку, знаходь те, чим він пов’язаний з твоїм досвідом,
інтересами.
- Більше працюй з
підручниками, оскільки це тренує увагу.
- Не поспішай при зміні видів
роботи. Зважай на те, що внаслідок неповного, незавершеного переключення
уваги можуть виникати помилки.
- Не намагайся робити багато
справ одночасно, бо частий перехід від однієї діяльності до іншої зменшує
увагу.
- Враховуй, що ступень і обсяг
уваги пов’язані зворотною залежністю – збільшення обсягу елементів, що
сприймається, викликає зменшення уваги і навпаки. Тому важливий матеріал
повторюй окремо.
- Вигадай свій власний жест
(по коліну плеснути, смикнути себе за вухо…). Коли твоя увага зменшується
цей рух м’язів допоможе тобі відновити її концентрацію.
- Знаходь чинники, які
сприяють підсиленню твоєї уваги (легка музика при читанні, відповідне
освітлення тощо).
- Враховуй вплив природних
чинників: в дощовий день концентрація уваги зменшується, а отже тобі
потрібно приділити більше часу (повторень) для виконання завдань.
Комментариев нет:
Отправить комментарий