Урок – подорож до країни Орфографії

Мета:
1) повторити і закріпити вивчений матеріал, вчити учнів розрізняти збіг  і подовження приголосних;
2) розвивати усне і писемне зв`язне мовлення, мислення, увагу, творчу уяву;
3) виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї.

І. Оголошення теми і мети уроку.
Діти, ми вивчили тему «Подвоєні літери». І щоб з`ясувати рівень ваших знань, ми відправимось у мандрівку, повну пригод і, можливо, небезпек. А помандруємо до королеви Орфографії. Лише вона дасть вам, діти, дозвіл потрапити на наступних уроках до інших королівств.

ІІ. Робота над повторенням і закріпленням матеріалу.
1. Колективне вироблення правил гри.
«Мозковий штурм»
- Перш ніж починати подорож, треба виробити правила, яких усі потім будемо дотримуватися.
o   Ми всі виконуємо спільну справу.
o   Будь уважним, доброзичливим.
o   Виявляй повагу до співрозмовника.
o   Кожен має свою думку.
o   Пам`ятай правила.
o   Говори правильно.
o   Пиши грамотно

2. Робота  з картою.
- Діти, перед вами карта, подорожуючи, ви повторите вивчений матеріал, потрапите до королеви Орфографії.
2.1.
 – На нашому шляху жебонить
Струмок     Будови
  І ряд                                       ІІ ряд                             ІІІ ряд
відділ                                        законний                         нісся
беззоряний                     сонний                            пасся
віддаль                           бетонний                        юннат
                                        чавунний                        спеццех
2.2.
 - І ось ми на Містку Творення. Але він зачарований, тому пройти ми його зможемо, якщо правильно виконаємо диктант – завдання. Утворіть прикметники, поясніть написання.

Дерево –                                            стіна –
кордон –                                            бджола –
зміна –                                               соків –
хвилина –                                           калина –
ціна –                                                           чавун –
істина –                                              район –
птах –                                                 сезон -
обід –                                                           осінь -
диван –                                               глина -
качка –
скло –

2.3. – Подолавши перешкоду, ми потрапили до Чагарника Розподілу.
Щоб вийти з нього, діти,ви повинні виконати розподільну роботу. Розподіліть слова у два стовпчики: у І – з подвоєнням внаслідок збігу двох приголосних; у ІІ – з подовженням.
Безвинний, сіллю, розрісся, благословенний, сильний, піввідра, навмання, численний, піддалися, оббити, віссю, піччю, зустріччю, зрання, годинник, осінній, сонний, суддя, тінню, оббити, страшенний, виллєш, навмання, зілля, нісся, фіззарядка, денний, ссавець, піччю, законний.
2.4.
Пустеля   Помилок – страшна, безводна і жорстока. Лише в Оазі Орфограм є можливість відпочити і ковтнути живодайної вологи, можна врятуватися,виправивши помилки.
Дельфіни – розумні істоти. Хто не чув численні розповіді про цих дружелюбних тварин, які беззастережно кидалися рятувати людей.
У 1965 році на узбережжі Кримського півострова зграя дельфінів врятувала молоду жінку, яка тонула.
Дослідження показали, що мозок дельфіна схожий на людський. Численні спостереження вчених не могли довести чи спростувати це.
Хто впорався раніше, може відпочити в Оазі Орфограм, підготуватися до долання наступної перешкоди.
2.5.
 – Наступна перешкода – Болото, щоб його пройти, ви повинні виконати завдання – творчу роботу:
- замініть одним словом сполучення слів, поясніть написання:
- такий, що його не можна примирити;
- такий, що ніколи не скінчиться;
- такий, що не піддається здійсненню;
- такий, що його ні з ким не можна зрівняти;
- такий, що його не можна оцінити.
2.6.
          -Щоб піднятися на ПІК ПОДВОЄННЯ ,необхідно виконати роботу в групах-скласти твір – мініатюру за поданим початком, використавши наведені слова.
Як прекрасно у лісі!
Здоровенний, височенний, широченний, нескінченний, беззоряний, піднісся, ранній.
2.7.
-  Ми вже перед Палацом королеви Орфографії, але щоб пройти Браму Грамотності, треба виконати вправу «Стоп – контроль»:
1) у слові беззоряний два однакових приголосних збігаються на межі префікса і кореня;
2) у слові солов`їний немає збігу приголосних;
3) наголошений суфікс  -енн-, - анн-,- янн-  пишемо з подвоєними літерами;
4) у різних формах слова лити пишемо одну літеру л;
5) у прислівниках на  -ння  відбувається подвоєння літер;
6) в іменниках жіночого роду, що закінчуються на 1 приголосний, не відбувається подвоєння літер в орудному відмінку;
7) у слові бовваніти відбувається подвоєння літер.

ІІІ. Підсумок уроку.
1. Заключне слово вчителя.
- Нарешті ви можете увійти до Палацу королеви Орфографії. Королева задоволена, адже всі перешкоди ви подолали успішно. Сподіваюсь, що здобуті вами знання допоможуть долати не тільки уявні, а й реальні перешкоди.
2. «Відкритий мікрофон».
- Якщо б я не знав правил про подвоєні літери, то… Вивчений матеріал допоможе…

VI. Домашнє завдання.
   с. 182-186 – повторити правила.

   А – складає картки на вивчені орфограми для перевірки знань (15 слів),         В –складає тестову роботу на 10 питань.

Комментариев нет:

Отправить комментарий