Розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

Мета:
1) розширити знання учнів про розділові знаки в реченнях з однорідними членами;
2) розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення, увагу, спостережливість;
3) виховувати культуру усного і писемного мовлення учнів.

Хід уроку.

І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Робота в парах. Діалог «Однорідні члени речення»
2. Читання творів-мініатюр «Перший сніг», складених учнями вдома.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами потрапимо до королівства Синтаксису і Пунктуації, навчимося ставити розділові знаки в реченнях з однорідними членами.

IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота в групах. Ознайомлення  з теоретичним матеріалом.
- Поясність уживання розділових знаків між однорідними членами речення.
І - група – однорідні члени речення не з`єднуються сполучниками;
ІІ - група – однорідні члени речення з`єднуються протиставними сполучниками;
ІІІ – група – однорідні члени речення з`єднуються повторюваними сполучниками;
IV – група – однорідні члени речення з`єднуються парними сполучниками;
V – група – кома не ставиться між однорідними членами речення;
VI – група – узагальнююче слово при однорідних членах речення
 Кожна група повинна навести приклади 2 речень

2. Диктант – завдання

- Доповніть речення словами з довідки, підкресліть однорідні члени речення, поясніть уживання розділових знаків.

Розумний – не хитрий, а …

Розумний чоловік і на скелі житиме, а молоко …

Розум розуму – не завада, а …

Для довідок: питиме, мудрий, відрада.

3. Творча робота

 - Побудуйте речення за схемами. Поясніть розділові знаки.

О, О, О –  ус.
УС : і О, і О, і О, і О.
О і О, О і О, О і О.
УС: О, О, О - …

4. Гра «Ти – редактор»
(Речення на переносних дошках)

- Відредагуйте речення, поясніть помилки.
    Вітер гнув тополі, дерева, здіймав і крутив курявою над висохлим полем. На городі ростуть картопля, морква, овочі, помідори.

5. Робота в групах.
Складання твору – мініатюри «Лікарські рослини» за опорними словами:
м`ята, материнка, любисток, деревій, запашні, цілющі, красиві, у лузі, у лісі, на березі річки, на подвір`ї.

6. Диктант «Перевіряю себе»
Відомо, що у грибах значно більше білків, ніж в овочах. Вони містять такі елементи, як фосфор,, калій, кальцій, мідь, цинк, йод, марганець.
За харчовою цінністю гриби поділяють на категорії. До першої належить білий гриб, рижик, грудзь справжній. До другої – підберезник, маслюк, синяк. Слід пам`ятати, що деякі їстівні гриби мають своїх двійників з – поміж їстівних і неїстівних.

V. Підсумок уроку.
1. Опитування «Закінчи речення»
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»)
- На уроці збагатився знаннями…
- Якби не було однорідних членів речення…
- Я хочу ще дізнатись…

2. Самооцінка роботи на уроці.
(Заповнення таблиці)

VI. Домашнє завдання.
Вивчити теоретичний матеріал. Скласти діалог «Розділові знаки між однорідними членами речення», виписати 5 речень з однорідними членами.



Комментариев нет:

Отправить комментарий