Мета:
1) розширити знання учнів про розділові знаки в реченнях з однорідними
членами;
2) розвивати пунктуаційну грамотність, логічне мислення, увагу,
спостережливість;
3) виховувати культуру усного і писемного мовлення учнів.
Хід уроку.
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Робота в парах. Діалог «Однорідні члени речення»
2. Читання творів-мініатюр «Перший сніг», складених учнями вдома.
ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми з вами потрапимо до королівства Синтаксису і
Пунктуації, навчимося ставити розділові знаки в реченнях з однорідними членами.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота в групах. Ознайомлення з теоретичним
матеріалом.
- Поясність уживання розділових знаків між однорідними членами речення.
І - група – однорідні члени речення не з`єднуються сполучниками;
ІІ - група – однорідні члени речення з`єднуються протиставними
сполучниками;
ІІІ – група – однорідні члени речення з`єднуються повторюваними
сполучниками;
IV –
група – однорідні члени речення з`єднуються парними
сполучниками;
V –
група – кома не ставиться між однорідними членами речення;
VI –
група – узагальнююче слово при однорідних членах речення
Кожна група повинна навести приклади
2 речень
2. Диктант – завдання
- Доповніть речення словами з довідки, підкресліть однорідні члени речення,
поясніть уживання розділових знаків.
Розумний – не хитрий, а …
Розумний чоловік і на скелі житиме, а молоко …
Розум розуму – не завада, а …
Для довідок: питиме, мудрий, відрада.
3. Творча робота
- Побудуйте речення за схемами.
Поясніть розділові знаки.
О, О, О
– ус.
УС : і О, і О, і О, і О.
О і О, О і О, О і О.
УС: О, О, О - …
4. Гра «Ти – редактор»
(Речення на переносних дошках)
- Відредагуйте речення, поясніть помилки.
Вітер гнув тополі, дерева, здіймав і крутив
курявою над висохлим полем. На городі ростуть картопля, морква, овочі,
помідори.
5. Робота в групах.
Складання твору – мініатюри «Лікарські рослини» за опорними словами:
м`ята, материнка, любисток,
деревій, запашні, цілющі, красиві, у лузі, у лісі, на березі річки, на подвір`ї.
6. Диктант «Перевіряю себе»
Відомо, що у грибах значно більше білків, ніж в овочах. Вони містять такі
елементи, як фосфор,, калій, кальцій, мідь, цинк, йод, марганець.
За харчовою цінністю гриби поділяють на категорії. До першої належить білий
гриб, рижик, грудзь справжній. До другої – підберезник, маслюк, синяк. Слід пам`ятати,
що деякі їстівні гриби мають своїх двійників з – поміж їстівних і неїстівних.
V.
Підсумок уроку.
1. Опитування «Закінчи речення»
(Використовується інтерактивний метод «Мікрофон»)
- На уроці збагатився знаннями…
- Якби не було однорідних членів речення…
- Я хочу ще дізнатись…
2. Самооцінка роботи на уроці.
(Заповнення таблиці)
VI.
Домашнє завдання.
Вивчити теоретичний матеріал. Скласти діалог «Розділові знаки між
однорідними членами речення», виписати 5 речень з однорідними членами.
Комментариев нет:
Отправить комментарий